Panasonic va opri productia de panouri tv la doua din fabricile sale din Japonia – una produce LCD-uri, iar una plasme.
Aceasta miscare face parte dintr-un plan de restructurare a diviziei de televizoare, care merge in pierdere, si vine dupa ce firma a scazut semnificativ previziunile de vanzari de televizoare din acest an fiscal.
Initial, Panasonic se astepta la vanzari de 25milioane de televizoare in acest an, dar a revizuit de curand aceasta cifra la 19milioane.
Restructurarea diviziei de televizoare este asteptata sa coste cam 265miliarde yeni (2.58miliarde euro) si reprezinta o parte a facturii totale pe care compania o va plati ca pret al restructurarii sale, in valoare de 560miliarde yeni (5.39miliarde euro) – mult mai mult decat era prevazut: 170miliarde yeni (1.64miliarde euro).

Se crede ca urmatoare fabrica inchisa va fi cea de panouri LCD din Shanghai, seful Panasonic Fumio Ohtsubo afirmand ca pe viitor, display-urile vor proveni de la furnizori externi.
El a adaugat ca scopul acestor restructurari este de a aduce divizia de televizoare pe profit incepand cu anul urmator si ca isi doreste ca mai mult de jumatate din viitoarea productie de LCD-uri sa fie folosita in produse care nu sunt televizoare, precum smartphone-urile si tabletele.
Compania planuieste sa relocalizeze sediul sau de aprovizionare si logistica in Singapore – ar fi prima oara cand operatiuni atat de importante ar fi stabilite in afara Japoniei si se afirma ca sunt “parte a eforturilor de globalizare pe care compania le face pentru a respecta planul sau de management pe termen mediu”.
Compania a adaugat ca “schimbarea operationala in Singapore va permite Panasonic sa-si optimizeze la nivel global fluxul de parti si materiale obtinute din afara Japoniei, dupa cum ii va permite si sa construiasca un sistem logistic avand Asia ca si centru de operatiuni”.
Panasonic a anuntat pierderi nete de 105.8miliarde yeni (1.03miliarde euro) in perioada iulie – septembrie a acestui an, profitul operational injumatatindu-se la 42miliarde yeni (409milioane euro) si veniturile scazand cu 6%.
Previziunile de incasari au fost si ele ajustate: in iunie, compania se astepta sa faca un profit net de 30miliarde yeni (292milioane euro) in anul fiscal curent, dar acum se asteapta la pierderi nete in valoare de 420miliarde yeni (4.1miliarde euro).
Inca nu este clar ce va planui sa foloseasca Panasonic pentru a umple golul din incasari lasat de reducerea productiei de televizoare, dar exista indicatii destul de puternice ca s-ar putea regrupa pentru a deveni si mai prezenta in domeniul energiei regenerabile / durabile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.