Cea de-a III-a parte din serialul despre targul de la Munchen va este oferita cu o intarziere nedorita dar pe deplin justificata, intre timp autorul devenind tatic :).  In aceasta ultima parte va voi povesti atat despre producatori consacrati, prezenti pe piata din Romania – precum NAD, Arcam sau Kef, cat si despre branduri exotice care ne-au atras atentia prin calitatea sunetului si prin design.

GRYPHON:

Gryphon este o marca daneza de mare prestigiu ce are in oferta electronice de calitate si boxe foarte bune. Din pacate, standul lor din cadrul expozitiei de la Munchen semana cu o vitrina, cu un afis, deoarece noi nu am reusit sa ascultam muzica nici macar o secunda. Am incercat o urma de regret, deoarece erau expuse boxele Poseidon, varful de gama al celor de la Gryphon, si  am ratat o ocazie rara de a asculta aceste incinte acustice de top.
Electronicele erau expuse pe standuri dedicate, din punct de vedere estetic totul a fost la inaltime – amplificatorul de putere Mephisto, preamplificatorul Pandora sau amplificatorul phono Legato avand o prezenta ce impresioneaza cu usurinta orice privitor. Pacat ca cei care se ocupa cu astfel de prezentari confunda expozitiile hi-fi cu cele de masini si nu inteleg  ca astfel de evenimente sunt vizitate in primul rand de cei care vor SA ASCULTE produsele.

KEF si ARCAM:

Cei doi producatori britanici au avut impartit unul dintre cele mai mari standuri de la Munchen, in cadrul caruia se puteau admira si asculta o multime de sisteme. Organizarea a fost foarte buna, ambele firme venind cu tot ce au mai bun in dotare.

Am putut vedea pentru prima data boxele Kef Muon, varful de gama din oferta actuala, acestea fiind o usoare dezamagire din punct de vedere al design-ului, in poze aratand ceva mai bine decat in realitate.  In schimb se puteau admira si asculta spectaculoasele Kef Blade, unele dintre cele mai frumoase boxe din intreaga expozitie. Am apreciat faptul ca in cadrul standului se puteau asculta mai multe sisteme, inclusiv unul cu boxe Kef Blade, din pacate sunetul nefiind pe masura asteptarilor, in parte pentru ca spatiul de auditie nu era unul corespunzator, si pentru ca cei de la Kef au considerat oportun sa amplifice niste incinte acustice de peste 20.000€ cu un integrat Arcam de 20 de ori mai ieftin. Rezultatul a fost unul destul de slab, sunt convins ca potentialul boxelor este unul mai mare decat cel oferit in cadrul standului.
Arcam avea expuse o multime de receivere multicanal, atat in configuratie one-box cat si in varianta procesor-amplificator multicanal,  am remarcat inca o data design-ul foarte reusit al produselor marcii, unul dintre cei mai avangardisti fabricanti de produse hi-fi din lume.

 

LANSCHE AUDIO:

Marturisesc cu toata sinceritatea ca nu auzisem de Lansche Audio pana in acest an, cand m-am uitat prima data pe lista expozantilor de la Munchen, dar mi-au atras atentia prin tehnologia unica folosita la tweetere, si anume plasma.
In cadrul standului Lansche am putut asculta modelul NO.7.0 si am ramas impresionat. Dinamica uluitoare, soundstage extrem de bine definit si o bogatie timbrala cum rar mi-a fost dat sa aud, sistemul  prezentat de producatorul german fiind fara discutie unul dintre cele mai bune pe care le-am auzit vreodata.  In general sunt destul de sceptic cu privire la noi tehnologii, majoritatea inventate de dragul marketingului, dar de aceasta data nu a fost cazul. Tweeterele Lanche Corona Plasma sunt fara discutie un model de referinta din lumea hi-fi.

MARK  LEVINSON:

Marca de lux a grupului Harman a fost o prezenta discreta, avand un stand de tip deschis. Produsele nu se puteau asculta, dar macar erau prezentate interesant, cu tehnica la vedere, lucru placut pentru cei pasionati de ceea ce se afla sub carcasele frumoase ale electronicelor de top. Erau descoperite atat monoblocurile N53, amplificatorul de putere multicanal N535H, cat si preamplificatorul N326S. Nici in cadrul acestui stand nu se putea asculta nimic, o problema destul de des intalnita la expozitie de la Munchen.
Per total a fost un stand interesant, salvat de prezentarea inspirata a electronicelor, dar departe de ceea ce consider ca putea fi, mai ales daca tinem cont de imaginea pe care o are Mark Levinson peste ocean.

NAD:

Marea noutate din cadrul standului NAD a fost noul DAC din seria Masters, modelul  M51. Acesta prezinta o conectica interesanta, NAD sustinand ca modelul de varf al marcii vine cu o serie de inovatii precum suportul HDMI, USB Class 2 audio compatibil 192kHz, digital error correction si arhitectura pe 35 de biti. M51 ofera posibilitatea de a-l integra intr-un sistem 2.0 dedicat filmelor, datorita conexiunilor HDMI prezente, doua intrari si o iesire, prin care aparatul face video pass-through si decodeaza semnalul 2.0 PCM prezent pe orice disc BluRay sau DVD.
In cadrul standului puteau fi ascultate si privite majoritatea produselor marcii, cei de la NAD fiind bine organizati, iar personalul prezent era extrem de amabil cu toti vizitatorii.

PATHOS:

Italia este tara unde nimic nu este bun daca nu arata spectaculos, si acest lucru se vede foarte bine si in cazul produselor Pathos. Indiferent daca privim uriasele amplificatoare de putere Adrenalin, amplificatoarele integrate Logos sau cd-player-ul Endrophin, toate au un design puternic personalizat si pentru un obisnuit al marcii nu este nevoie decat de o fractiune de secunda pentru a le recunoaste.
In cadrul standului am avut ocazia sa ascult in premiera boxele Frontiers,  integrate intr-un sistem ce mai continea monoblocurile Andrenalin si preamplificatorul Synapse. Din punct de vedere al prestatiei sonore lucrurile au stat foarte bine, sistemul fiind unul foarte bun, cu mentiunea ca in cadrul standului Pathos remarcai in primul rand aspectul sculptural al produselor si abia dupa aceea sunetul.

TAD:

TAD este o marca recenta in lumea hi-fi si totodata una cu mare experienta. Acest paradox se datoreaza faptului ca TAD nu este altceva decat marca de lux a celor de la Pioneer, o divizie in care producatorul nippon a investit masiv, iar rezultatele nu au intarziat sa apara.

TAD a avut la Munchen unul dintre cele mai generoase standuri, un loc unde mai mult de 30 de persoane aveau loc simultan pe scaune si puteau asculta muzica aproape necontenit. Am apreciat preocuparea celor de la TAD de a tine publicul mereu in priza, personalul din cadrul standului fiind foarte amabil si priceput, avand in acelasi timp dorinta de a satisface orice solicitare a celor prezenti.
Produsele TAD mi-au lasat o impresie categoric pozitiva, electronicele fiind unele de clasa, in timp ce boxele mi-au creat sentimente amestecate.  Am ascultat ambele modele de podea, Evolution One si Reference One, si pot sa va spun ca exista o distanta semnificativa intre cele doua. Evolution One au avut o prestatie corecta, cinstita, dar fara sa impresioneze in vreun fel auditoriul, in timp ce Reference One sunt fara indoiala unele dintre boxele foarte bune prezente la Munchen. Dinamica uriasa si energia transmisa a fost cu adevarat remarcabila, Reference One eclipsand cu lejeritate surorile mai mici.

TIDAL:
Nu poti sa nu fii impresionat cand intri in standul Tidal si in fata ochilor se desfasoara un adevarat arsenal audio cu o calitate a finisarii fara cusur, forme rectangulare si totul, dar absolut totul, finisat in negru lucios si crom. Standul teutonilor de la Tidal este unul dintre acelea care imi vor ramane in minte atat prin organizare, cat si prin calitatile audio exceptionale ale sistemului prezentat, unul dintre acele generatoare de emotie pe care le cauta toti pasionatii de muzica. Nu degeaba motto-ul celor de la Tidal este „we build emotions”,  am mari indoieli ca vreun vizitator care a fost, a privit, a ascultat si nu a fost de acord cu acesta.

 

TRIGON si ISOPHON

Intotdeauna avut o slabiciune pentru electronicele argintii si atunci cand am intrat in standul celor de la Trigon eram tot un zambet in fata armatei de cutii din aluminiu natur expuse. Standul era comun pentru marcile Trigon si Isophon, iar produsele prezente in cadrul acestuia au fost unele pe gustul meu, atat din punct de vedere estetic, cat si din cel al prestatiei sonore.  Sunetul a fost unul foarte natural si relaxant, oferind o savoare deosebita pe inregistrari live, avand acea tenta de lucru real.
Boxele au fost Isophon Berlina RC11, in timp ce restul sistemului a fost alcatuit din amplificatoarele de putere  Monolog, preamplificatorul Dialog si cd-playerul Recall II.

 

KHARMA AUDIO:

Unul dintre cele mai elegante si bine organizate locuri din tot targul a fost standul celor de la Kharma Audio.  Atmosfera intima creata, amabilitatea personalului si muzica buna mi-au lasat o impresie foarte placuta, in ton cu design-ul crenelat al electronicelor prezente.

Sistemul prezentat era unul foarte bine echilibrat, boxele Exquisite Midi avand o prestatie sonora excelenta alaturi de amplificatoarele monobloc Exquisite MP1000 si preamplificatorul Exquisite P1000. Sunetul casei a fost unul pe gustul meu, cu bass extrem de bine controlat, medii pronuntate si frecvente inalte ceva mai domoale, ceva mai prietenoase cu timpanul intr-o auditie mai indelungata.
Tot in cadrul standului Kharma am avut ocazia sa ascult si noile subwoofere Exquisite Midi Sub, impresionante atat prin uriasa energie pe care sunt capabile sa o transmita, cat si prin design, fiind o prezenta cu adevarat coplesitoare.

 

AVANGARDE:

Neconventionale, spectaculoase, entuziasmante sunt doar cateva dintre epitetele ce pot fi atribuite produselor Avangarde. Amplificatoarele au o constructie ce aminteste de vestitele tancuri Tiger, in timp ce boxele de tip horn provoaca uimire si admiratie.

Standul celor de la Avangarde a fost unul dintre cele mai interesante din intreaga expozitie de la Munchen, muzica buna, spatiul extins de auditie si prestatia sonora a sistemului prezent fiind extrem de apreciate de catre auditoriu. Este unul dintre putinele standuri in care am intrat de mai multe ori pentru a asculta muzica.

 

TRON si CESSARO:

Nu stiu sincer in ce casa se pot acomoda boxe horn de la Cessaro, dar puncteaza foarte bine la capitolul spectaculozitate, atat din punct de vedere al sunetului, cat si estetic. Bine conduse de electronicele pe tuburi de la Tron, au format un sisetem ce va ramane cu siguranta intiparit in mintile vizitatorilor.  Din pacate, timpul si spatiul destul de mic in care erau amplasate nu au permis o auditie in adevaratul sens al cuvantului, dar in putinul timp in care le-am ascultat am remarcat adancimea deosebita a scenei si spatiul foarte mare intre instrumente.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.