Prezentarea produsului:

Am asteptat cu mult interes noile Audeze in-ear. Faimosi pentru modelelor supra-aurale cu greutate de caramida si sunet exceptional, Audeze au atacat un segment care nu apartine in mod natural tehnologiei planar-magnetice.

Dupa cum se poate vedea si din poze, iSine 20 vin intr-un ambalaj foarte atractiv, iar gentuta de transport este foarte utila, protejeaza bine castile si accesoriile suplimentare. Nu am avut modelul cu cablu Lightning si DAC CIPHER integrat, nu prea ii vad rostul, cine cumpara o pereche de casti in-ear high-end nu cred ca vrea sa le infiga intr-un iPhone. Nu am nimic ci iPhone, utilizez de cand a aparut si nu ma vad prea curand cu un smartphone non-iOS, dar muzica la acest nivel se asculta pe aparate dedicate, la fel cum pentru poze de calitate se utilizeaza un DSLR sau mirrorless adevarat.

iSine 20 (1 of 1)-2

Trebuie sa recunosc ca prima daca cand le-am montat in urechi si m-am privit in oglinda am facut ochii mari si am inceput sa rad.  Audeze iSine 20 arata mai mult ca niste mini boxe agatate de urechi si mai putin a casti. Daca mai adaugam si faptul ca sistemul de prindere imi departeaza usor urechile din dotare de cap, avem deja o imagine destul de comica. Dupa cateva zile de utilizare nu-mi mai par asa de stranii, m-am obisnuit cu ele.

Daca va  intrebati de ce sunt atat de mari, va explic imediat. iSine 20 sunt construite avand la baza difuzoare planar-magnetice, avand exact acelasi principiu de functionare pe care-l regasim in uriasele LCD2, LCD3 etc.  Pe scurt el functioneaza cam asa: avem o membrana de mari dimensiuni care contine niste circuite extrem de subtiri in structura ei. Membrana este suspendata intre doi magneti permanenti, iar in momentul in care curentul electric trece prin circuitul integrat in membrana, campul electric generat de curent interactioneaza cu campul electric al magnetilor permanenti, miscand membrana si producand sunete. Tinand cont de principiul de functionare, iSine 20 sunt chiar o realizare incredibila din punct de vedere al dimensiunilor. Cele mai mici casti Audeze de pana acum, modelul on-ear Sine erau destul de grele, avand 230g. Ei bine, iSine 20 asa mari cum par la prima vedere cantaresc doar 20g, foarte putin raportat la tehnologia utilizata, fiind de departe cele mai mici si mai usoare casti planar-magnetice din lume.

ADZ_iSINE20_Section_Tech

Sunetul:

Cea mai importanta caracteristica a castilor este faptul ca sunt design de tip deschis. Izolarea fata de mediul inconjurator tinde catre zero, iar muzica se aude in exterior mult mai tare decat la niste casti in-ear obisnuite. Avantajul este insa ca avem un sunet aerisit, specific castilor deschise. Exista scena larga, exista delimitare foarte buna intre instrumente si dispare totodata acea presiune pe timpan si in canalul auditiv care ma tortureaza la propriu in cazul altor modele. Din acest motiv majoritatea castilor in-ear care-mi plac sunt deschise sau semideschise, FiiO EX1 II, Sennheiser IE 800 etc.

iSine 20 (1 of 1)-4

Amber Rubarth – Sessions from the 17th Ward a fost primul album ascultat cap-coada pe iSine 20. Este o descoperire mai recenta si o adevarata revelatie. Sessions from the 17th Ward este inregistrat binaural, special pentru auditiile in casti. Formatul pe care l-am avut a fost si el ireprosabil, versiunea DSD 128 fiind un adevarat deliciu ascultata nativ, direct din playerul FiiO X5 III. Combinatia iSine20, DSD, inregistrare binaurala si X5 III aduc placerea muzicii in casti la cel mai inalt nivel. Spatialitatea, realismul, nivelul detaliilor si precizia cu care instrumentele sunt pozitionate in cadrul scenei virtuale depasesc orice imaginatie. De exemplu  la inceputul piesei Don’t You se aude un violoncel in partea stanga, dar atat de distinct si de bine pozitionat incat la prima auditie pur si simplu am intors capul sa vad ce se aude de acolo. Am incercat aceeasi configuratie si cu Senneheiser IE 800, sunetul este mai detaliat in zona frecventelor inalte, dar scena este evident mai mica, iar bas-ul nu are corpul de la iSine. IE 800 pastreaza un avantaj la capitolul rezolutie si impresioneaza prin dimensiunile minuscule, dar nu au farmecul si dulceata pe care am regasita in auditiile cu iSine 20.

iSine 20 (1 of 1)

Entuziasmat fiind de prestatia castilor am continuat cu un alt album exceptional, tot o descoperire mai recenta, primit cadou de la un prieten de peste mari si tari. The Spirit of Turtle (DSD 64) este un o selectie a celor mai interesante si inovative inregistrari de la NorthStar Recording si este prezentat sub sigla celebrului producator de echipamente audio DCS. Am ascultat albumul in mod alternativ pe iSine 20 si Sennheiser HD 650, pentru acestea din urma am folosit si un amplificator de casti FiiO A5, mai mult decat suficient ca putere. Nu-mi imaginam ca o sa ajung vreodata sa ascult o pereche de casti in-ear care sa sune mai bine ca HD 650, dar iSine 20 mi-au demonstrat contrariul. Spatialitatea este similara la ambele modele, HD 650 avand scena mai adanca iar iSine 20 mai larga. La toate celelalte capitole insa Audeze castiga. Viteza cu care se opresc notele, modul distinct in care sunt reproduse intrumentele care canta simultan si nu in ultimul rand nivelul de microdetalii reprodus, toate sunt capitole la care iSine 20 este superioara.

iSine 20 (1 of 1)-7

Diana Krall – The Girl In The Other Room DSD 64 – a curs pur  si simplu de la inceput si pana la sfarsit. Nu am pus pauza, nu am repetat nici o piesa, nu am schimbat castile, am inchis ochii si m-am bucurat de muzica. Probabil ca l-as mai fi ascultat inca o data fara probleme, dar exact cand s-au  terminat ultimele acorduri am fost trezit la realitate de catre jumatatea mea, care mi-a reamintit ca am niste rufe de insirat pe uscator…

Ce a reusit sa-mi spuna Diana Krall despre iSine 20 este faptul ca suna extrem de  placut urechii, fara tone de detalii sau asperitati inutile, fara excese intr-o directie sau alta. Pianul, element greu de reprodus a sunat foarte credibil, corzile vibrau exact asa cum imi doream, iar vocea, vocea Dianei a fost reprodusa cald, articulat, cu tonalitaea distincta care o caracterizeaza. Excelenta experienta, un album deosebit, o artista a carui stil pe mine ma relaxeaza de fiecare data.

iSine 20 (1 of 1)-6

Concluzii:

Audeze iSine 20 sunt un triumf al tehnologiei, o demonstratie ca se pot crea niste difuzoare planare suficient de mici incat sa poate fi utilizate intr-o pereche de casti de tip in-ear. Nu sunt perfecte, nu sunt pentru oricine si inteleg ca pot fi o aparitie destul de ciudata. Toate acestea neajunsuri devins insa prea mici atunci cand le asculti. Muzica curge prin ele intr-un mod unic, devine vie, te invaluie si nu te mai lasa sa pleci. Sunt de departe castile in-ear cu cel mai deschis sunet pe care l-am auzit eu si au sarit direct pe prima pozitie in topul preferintelor mele.

PRO:
-scena extraordinara pentru un model in-ear
-bas si energie specifica castilor planar-magnetice