Recunosc, zambesc de fiecare data cand vad anuntata o noua versiune a playerelor portabile FiiO din seria X dar si cand vad cate unul folosit de cineva pe strada.
Starul ultimelor aparitii din portofoliul FiiO a fost desigur X7 MKII, am fost pur si simplu obligat sa-l ascult si sa-mi impartasesc impresiile. Cred ca nu ma voi satura niciodata de aceste playere sau de oricare altele, folosesc playere portabile de cand stiu sa citesc, asa ca nu ma puteti opri.
Pana acum, ce-a dea doua generatie pare foarte promitatoare, cei de la FiiO au inglobat in acest aparat absolut tot ce au ei mai bun, este produsul de top al producatorului.
Este important de mentionat ca aparatul este scump, mare si greu, este destinat entuziastilor si nicidecum nu este un inlocuitor al telefonului mobil, cei interesati intr-un astfel de produs deja inteleg ca portabilitatea a fost unicul compromis facut la dezvoltarea acestui player, prioritatea fiind 100% sunetul de cea mai inalta fidelitate.

FiiO X7 Mark II-3

I. Lucruri plictisitoare…
1. Componete interne si Design

X7 Mark II ca si predecesorul sau a fost conceput pe platforma Android 5.1, componentele hardware au fost alese astfel incat interfata sa se miste destul de fluid cu conditia sa nu consume prea mult curent, consumul ridicat al curentului il vor avea componentele care se ocupa de decodarea si amplificarea semnalului audio.

Avem de-a face cu SoC-ul RK3188, procesorul quad-core ruland la o frecventa de 1.4 Ghz si avand in sfarsit 2 Gb de RAM (fata de 1 Gb la predecesorul X7) – aceasta schimbare a avut un impact pozitiv, interfata miscandu-se mai fluid, aparatul raspunzand ceva mai repede la comenzi, aplicatiile de streaming audio incarca fisierele ceva mai repede si per total aparatul se simte mai sprinten.
Probabil lucrul cu adevarat imbucurator este dublarea memoriei ROM de la 32 la 64 Gb, din care ~56 sunt utilizabili – daca folositi fisiere lossy e foarte posibil sa nu mai aveti nevoie de un card de extensie a memoriei. Nu vad motivul pentru care ar cumpara cineva o caramida de player de 800 Euro ca sa asculte fisiere mp3, propun sa fie aspru pedepsiti asemenea eretici. 😀

FiiO X7 MK 2-8
Ecranul tactil IPS are diagonala de 4” si o rezolutie de 800 x 480 pixeli, pentru standardele din prezent este destul de low-res, dar mai mult decat suficient pentru ceea ce a fost gandit X7 Mark II.
Un upgrade masiv sunt cele 2 sloturi de extensie a memoriei microSD, fiecare acceptand carduri de pana la 256 Gb, pentru playerul amiral a fost musai folosirea a doua sloturi fata de doar unul in modelul precedent.
O alta schimbare este si utilizarea adaptorului Wi-Fi de 2.4 si 5 GHz pentru un transfer mai rapid de date.
Adaptorul Bluetooth are versiunea 4.1 care accepta si standardul aptX si de data aceasta poate functiona si cu aplicatii/echipamente BLE (bluetooth low energy) permitandu-i sa se cupleze cu aproape orice dispozitiv Bluetooth.
Bateria interna a avut si ea parte de un mic upgrade, de la 3500 mAh la una de 3800 mAh ceea ce este un lucru foarte bun. Bateria de data aceasta suporta si incarcare rapida quick charge 2.0, dar pentru aceasta va trebui sa achizitionati separat un incarcator la acest standard.

X7 mark II (1 of 1)-5

In ceea ce priveste componentele care se ocupa de decodarea audio si de amplificarea semnalului analogic – tind sa cred ca au ales ce este mai bun la ora actuala, fara compromisuri majore, unele din ele fiind alese datorita dimensiunilor mici si a factorului portabil.
Inima decodarii audio o reprezinta ESS Sabre 9028 PRO. Da, varianta desktop cu 8 canale, nu cea mobila cu consum redus si doar doua canale. Unicul DAC-chip mai performant, fratele mai mare 9038 PRO consuma mult prea mult si atinge temperaturi prea mari pentru a putea fi integrat intr-o solutie portabila. In pozele din review-ul de la Matrix X-Sabre Pro se poate vedea ca si intr-o carcasa mult mai mare a fost nevoie ca chip-ul 9038 PRO sa fie acoperit in totalitatea de un radiator pasiv.
ES 9028 PRO se gaseste deja la cateva din DAC-urile desktop din zona high-end, de exemplu il putem gasi in ultima iteratie Benchmark DAC 3 HGC si in Resonance Labs Veritas si probabil in multe altele, toate aceste aparate fiind considerabil mai scumpe (++2000 Eur) decat playerul prezentat astazi, care printre altele poate fi folosit si ca un DAC extern daca se doreste.

FiiO X7 (1 of 1)-2
Verificand specificatiile DAC chip-ului observam ca este capabil sa redea fisiere DxD de pana la 32 bit 384 kHz si DSD 64 si 128.
Chip-ul a fost configurat digital folosind programare FPGA pentru cel mai bun rezultat si pentru extragerea ultimului bit din muzica preferata.
De filtrul Low-Pass (LPF) se ocupa doua amplificatoare operationale OPA 1612 de la Texas Instruments de inalta performanta specific dezvoltate pentru aplicatii de top. La comanda inginerilor FiiO, Texas Instruments a dezvoltat in exclusivitate un chip custom si acesta este OPA 926 (2 bucati) folosit la etajul final de amplificare semnal.

Spre deosebire de prima generatie X7, acum avem la indemana 3 oscilatoare de cristal de inalta performanta – unul pentru DSD si pentru rata de esantionare 44.1 kHz si multiplu, unul pentru 48 Khz si multiplu si unul pentru 384 kHz.
Comparativ cu originalul X7, nu sunt doar mai multe oscilatoare de cristal, dar ele si ruleaza la o viteza mult mai mare. Zgomotul digital fiind radical redus, crescand precizia si stabilitatea ceasului si in general producandu-se o conversie mai corecta a semnalelor digitale in analogice.

FiiO X7 (1 of 1)-4

Ca si in cazul primei generatii amplificarea dedicata de casti se face prin ultilizarea unor module externe de amplificare.
Modulul stoc AM3A reprezinta un upgrade major fata de AM1 gasit in prima generatie X7. Nu numai ca ofera de 2 ori mai multa putere, dar pe langa iesirea single-ended de 3,5 mm, AM3A ofera si o iesirea balansata de 2,5mm TRRS.
Interesant este ca modulul stoc AM3A nu trage absolut deloc in jos aparatul, cum de ex. simteam ca o face AM1. Componentele interne folosite imi explica de ce. AM3A foloseste amplificatoare operationale JFET AD8620 de banda larga precum si op-amp-ul OPA926, cel de care va spuneam mai sus ca a fost dezvoltat la comanda de catre TI.

Ah da, sa nu uit ca si iesirea digitala S/PDIF pe langa coaxial acum poate trimite mai departe si semnal Optic – un lucru bun, mai ales avand in vedere ca multe echipamente audio folosesc numai intrarea optica.

Ca si in cazul primei generatii cutia playerului este sculptata dintr-un bloc masiv de aluminiu mat, ultra rezistent la zgaraieturi si la socuri mecanice.
Designul il consider industrial dar si aratos, amplasarea butoanelor este o mare imbunatatire fata de predecesorul sau, toate butoanele sale fiind mutate doar in partea stanga. Rotita de volum este cireasa de pe tort, feedback-ul fiecarui click este atat de placut la atingere incat stau si schimb volumul de cateva ori pe minuta.
Pentru specificatii complete vizitati link-ul urmator

FiiO X7 (1 of 1)-5

2. Interfata grafica

X7 Mark II poate fi folosit in doua moduri, ambele foarte importante.
Primul este modul Android, mod in care practic incarca interfata standard Android 5.1, este unicul mod in care se pot instala si utiliza amplicatii terte de orice fel.
Am instalat si utilizat majoritatea aplicatiilor oferite de catre FiiO Market: Onkyo Player, Neutron Player, Poweramp, aplicatii de streaming precum Tidal, Spotify, Qubuz.
Avand abonament Tidal Hi-Fi eram curios daca se prezinta la fel de bine ca si predecesorul sau.
Ma bucur sa vad ca interfata se misca putin mai fluid, selectand calitatea Hi-Fi orice piesa lossless se incarca in jur de 1-2 secunde, nederanjat din punctul meu de vedere.
Daca autorizez aparatul pentru offline play, pot salva muzica de pe Tidal atat pe memoria interna cat si pe cardul microSD si desigur o pot reda fara a ma conecta la internet – o functie extraordinar de utila.
Aplicatia mobila Tidal automat mi-a recunoscut toate playlist-urile create deja pe aplicatia desktop, muzica preferata a fost recunoscuta, ce pot sa zic, am la indemana toata muzica de pe glob in buzunar.

FiiO X7 MK 2-3

Cel de-al doilea mod este Pure Music.
In acest mod se lanseaza automat aplicatia FiiO Music, iar celelalte aplicatii nu mai pot fi rulate. Tot in acest mod FiiO a decis sa blocheze majoritatea proceselor secundare Android cat si ASRC-ul audio dezvoltat de Google. In acest fel procesarea audio va avea de parcurs un drum mai scurt iar autonomia bateriei poate creste putin.
Cel putin la mine, autonomia s-a marit pana la o ora, este modul in care recomand sa ascultati muzica stocata in memoria interna sau pe cardurile MicroSD. S-ar putea ca in acest mod performanta audio sa fie cea mai ridicata, inca inspectez daca este cazul sau nu.
Aplicatia FiiO Music mi se pare putin stufoasa la o prima lansare, insa dupa ~2 ore de testare totul imi este clar.
Navigarea devine destul de usoara si intuitiva.
Avem navigare dupa fisier, artist, album sau gen muzical. Se pot crea sau incarca playlist-uri personalizate, avem suport inclusiv pentru fisierele .CUE.
Egalizatorul este bine pus la punct, pe langa cele 8 presetari puse la dispozitie avem si unul personalizat la care putem seta dupa plac cele 10 benzi, de la 60 Hz (prima banda) pana la 16 KHz (ultima banda).
X7 Mark II suporta majoritatea fisierelor lossless PCM pana la 32 bit 384 khz dar si fisierele DSD 64 sau 128 avand extensiile .DSF, .DFF sau .ISO.

Pentru testarea conexiunii Bluetooth am folosit o boxa wireless HP Roar Plus. Ea a fost recunoscuta instantaneu, raza reala de actiune este in jur de 9-10 metri, intr-un spatiu deschis s-ar putea chiar mai mult de atat.

X7 mark II (1 of 1)-9

O alta functie importanta, unii o considera un must-have este utilizarea aparatului ca un DAC extern USB Hi-Res. Atentie in acest mod trebuie instalat un driver suplimentar care il gasiti aici, utilizatorii de Mac OS nu au nevoie de acel driver.
Este important de stiut ca fisierele PCM suportate in acest mod sunt de maxim 24 bit 192 kHz.

iMac-ul mi-a recunoscut automat DAC-ul intern al X7 si aplicatia Tidal desktop.
DAC-ul a functinat fara cusur ca un DAC normal, in setarile din sistemul de operare il vede aparat capabil 24 bit 192 Khz, deci totul este in regula, nu am nimic de reprosat.
L-am folosit atat ca DAC extern cat si ca player portabil, dar preponderent l-am folosit pe strada legat la mai multe casti in-ear si over-ear.
Sa trecem la lucrurile cu adevarat interesante.

FiiO X7 Mark II

II. Lucruri interesante
1. Prestatia Audio

Saptamana trecuta am postat recenzia Matrix X-Sabre PRO – un DAC care m-a impresionat cu adevarat si care il consider foarte capabil pentru segmentul de pret din care face parte.
Desi nu pot cuantifica in cifre reale, cred ca X7 Mark II ofera in jur de 90% din ce poate X-Sabre Pro si nu este deloc o gluma proasta, adica este foarte capabil si concureaza lejer cu DAC-uri de la producatori consacrati.

Sa incepem cu o inregistrare special facuta pentru casti, albumul binaural Sessions from the 17th Ward de Amber Rubarth. Ce m-a miscat din prima este pozitionarea sunetelor intr-un spatiu tridimensional. Absolut magica interpretarea care pur si simplu respira si joaca feste cu imaginatia.
Adancimea sunetelor este uluitoare, iar holografia iti taie rasuflarea.
Imaginea stereo nu mai e deloc stereo pentru ca pur si simplu sunt inconjurat de sunete.
Puritatea sunetului nu a fost afectata, textura vocilor este palpabila si reala.
Sunetul per total pare plin, cristalin si foarte aerisit.
Consider prestatia una neutra in sensul bun, cu multa dinamica cat si viteza.

FiiO X7 MK 2-6

Ascultand muzica ceva mai melodioasa Pink Martini – Je Dis Oui! inregistrarea este aproape perfecta.
Vocea principala este putin de tot calduta si curata. Sibilanta este absenta si nu apare deloc, creand astfel o balanta tonala perfecta. Este o inregistrare de referinta.
Simt ca basul coboara jos avand o vibratie interesanta. Simt vibratiile basului, semn ca am de a face cu microdetalii in zona basului.
Este clar ca nu aud bas murdar format dintr-o singura nota. Cinelele suna natural, neobositoare. Ambienta si spatiul sunt aproape perfecte, ajutate de dinamica exploziva, inregistrarea pur si simplu sare catre mine.

FiiO X7 MK 2-10

Trecand pe ceva rock comercial Arctic Monkeys – R U Mine? Imi dau seama ca a scazut destul de mult senzatia de sunet cristalin auzit in piesele precedente.
Vocea principala si cele secundare par usor indulcite, simt o usoara distorsiune dar nesemnificativa.
Basul are greutate si impact mult peste medie. Per totala sunetul imi inconjoara urechile avand o tonalitate bogata si curata.

Pink Floyd – Division Bell (24/96) este o inregistrare extraordinara in lumea rock-ului avand un sunet incredibil de dinamic si adanc.
Pot auzi fiecare detaliu a vibratiilor strunelor, este posibil ca sunetul se fie un picut mai bogat tonal decat ce am auzit pe DAC-ul de acasa. Muzica m-a relaxat foarte mult si caracterul seductiv e foarte prezent.
Melancolia usoara a acestul album este inca prezenta, semn ca aparatul cumva isi face treaba. Urechea imi spune ca noile revizii ESS Sabre 9028 si 9038 au sunetul ceva mai natural decat vechile iteratii.
Este greu sa dau castile jos, sunetul pur si simplu ma invita sa finalizez albumul, foarte buna prestatia.

X7 mark II (1 of 1)-2

Pentru a trezi raspunsul tranzitoriu de care este capabil playerul am dat play albumului Return to the Sauce de Infected Mushroom.
Cred ca acest album mi-a aratat cu adevarat caror genuri muzicale este destinat X7 MKII.
Impulsurile dinamice sunt foarte evidente, impactul  si viteza sunt de top!
Impactul in timpan este atat de evident incat vreau nu vreau incep sa dau din cap.
Impecabila prestatia pe muzica rapida.
X7 Mark II oferta o dinamica incredibila si urcusurile nu sunt o problema pentru el, raspunzul tranzitoriu este foarte rapid, tine pasul cu fiecare bataie a notelor.
Basul desi fulgerator si articulat coboara foarte jos. Vibratiile basului sunt evidente si da senzatia de bas curat si bine executat, nici urma de murdarie.
Amplasarea stereo iarasi sare in evidenta, unele sunete le aud ca vin din spate, presupun ca masterizarea a fost facuta pe casti si nu pe boxe, asa am o presimtire, pur si simplu suna exemplar pe casti, aceleasi efecte nu le-am simtit pe boxe, pare un mumbo-jumbo la mijloc care momentan nu mi-l explic.

X7 mark II (1 of 1)

Extragerea detaliilor din absolut toate piesele se face cu usurinta fara a se chinui prea mult, microdetaliile devin un simplu joc, la volum ridicat sunt foarte evidente. Cred ca extragerea microdetaliilor a fost o prioritate in dezvoltarea acestui player.
Desi pe alocuri aud un sunet cald, pe alte inregistrari pare super neutru si rar de tot mai apare o sibilanta – cred cu tarie ca playerul suna in mare parte liniar/neutru dar avand tone de dinamica, impact si viteza.
Naturaletea e mereu prezenta, aud cu usurinta tonalitatea fiecarei piese in parte.
Ce pot sa zic, playerul poseda un sunet foarte sincer si incearca sa nu mascheze nimic, nu este clinic sau anemic, nici vorba de asa ceva.

FiiO X7 MK 2-11

2. Comparatii

Cea mai logica comparatie ar fi VS predecesorul sau X7.
In configuratia stoc X7 vs X7 MKII, noul player invinge fara drept de apel. Avem la dispozitie (mult) mai multa putere, dinamica mai exploziva, sunet putin mai natural, basul putin mai prezent avand un atac mai bun si nitel mai multe substraturi. Media si inaltele sunt aproape identice.
Noul player rezolva putin mai bine piesele aglomerate, oferind o aerisire mai buna.
Daca folosesc AM3A pe ambele playerele, diferenta devine mai mica, dar usor favorizez X7 MKII in special din cauza basului toxic si curat, a dinamicii explozive si a sunetul ceva mai aerisit.

Eveniment Meze (1 of 1)-11

Vs X5-III, cred ca X7 MKII suna mult mai sincer, nu incearca sa mascheze nimic, oferind echilibrul perfect intre technicalitati si muzicalitate.
X5 MKIII mascheaza usor detaliile de la 6Khz in sus si aceasta se poate auzi usor pe inregistrari de top, X5 MKIII suna putin mai lent si cateodata nu tine pasul cu o dinamica exploziva sau cu o interpetare aglomerata.
X5 suna mai melodios si putin mai siropos, insa este o coloratura care de multe ori strica restul technicalitatilor.
Consider X7 in alta liga, clar superioara, parca de la o anumita suma de bani ma astept la un sunet sincer, neutru, real, foarte tehnic dar si natural.

Mai trebuie mentionat ca domnisoarele au votat in unanimitate ca X5 III rosu este mult mai frumos decat X7 Mark II, deci la capitolul WAF modelul mai ieftin castiga detasat 😀

X7 mark II (1 of 1)-6

3. Modulele de amplificare casti

Modulul stoc AM3A este foarte bun, sincer cred ca este prea bun. Adica imi place atat de mult incat nu mai vad rostul altor module de amplificare dezvoltate in trecut. Consider ca AM2 este inferior, AM1 mult inferior, si AM3 aproximativ identic. Doar AM5 pare mai interesant datorita puterii de care este capabil.
Modulul AM3A stoc pe langa iesirea normala single-ended de 3,5 mm, are si o iesire balansata de 2,5mm, lucru care modulele precedente nu le au, facand exceptie doar AM3.
Sper mult ca FiiO va lansa module noi de amplificare, altfel nu vad rostul modulelor anterioare, desi erau Za Shit pe primul X7, pe noul player nu mai par atat de interesante.
Folosind cascutele F5 si F9 de la acelasi producator pe iesirea balansata am obtinut un sunet si mai larg, mai deschis, mai controlat si inchegat.
In configuratia balansata sunetul devine si mai tehnic, sacrificand un dram din adancimea basului.
Accept acest compromis, daca aveti casti cu jack TRRS balansat de 2,5 mm recomand folosirea iesirii balansate.
Un matching extraordinar de bun l-au avut cascutele romanesti Meze 99 Classics si 99 Neo – combinatie neasteptat de buna. Sunetul usor lenes pur si simplu a fost trezit din somn, am ascultat ceva rock si am fost uimit de rezultat.

X7 mark II (1 of 1)-4

III. Cele Rele

Autonomia playerului este putin dezamagitoare si se pare ca nu este doar un trend de-al lui FiiO, se pare ca noul standard este de 8-10 ore de utilizare.
Acelasi lucru l-am vazut si pe X5 MKIII si pe X7 si apare si in fisa tehnica a altor modele similare de la branduri concurente.
Inteleg prea bine ca toate componentele interne consuma foarte mult curent electric, cateva componente chiar sunt destinate amplicatiilor desktop (adica de bagat in priza) si clar au avut un impact negativ asupra bateriei, dar cred ca trebuie ceva facut pe viitor, visez la o autonomie de 15-20 ore avand aceleasi dimensiuni si greutate, oare e posibil?
Pe casti eficiente pe iesirea normal 3,5 mm autonimia este intre 9 si 9 ore si 30 min maxim, pe casti mai ineficiente mai scadeti in jur de 30 minute.
Pe iesirea balansata si momentam doar pe casti foarte eficiente mai pierd in jur de 30 minute, adica intre 8 si 8 ore si 30 min.
Pentru mine nu este o problema majora, fac 30 minute pana la munca, dar pentru o vacanta mai indelungata sau chiar pentru un zbor intercontinental bateria nu va tine.
Pe de alta parte incarcarea rapida quick charge e bine venita – incarca aparatul full in maxim o ora si 30 min.

FiiO X7 (1 of 1)-6

IV. Concluzii

M-am trezit cu un Matrix X-Sabre Pro in buzunar care pot sa il car unde vreau eu si care printre altele ruleaza servicii de streaming precum Tidal, Spotify si altele.
Ce pot sa zic, este clar ca a mi-a placut foarte mult. Imbunatatirile fata de prima generatie sunt foarte evidente: memorie RAM dubla, memorie ROM dubla, slotul microSD dublu, DAC chip-ul mai modern si mai performant, op-amp-uri mai performante, oscilatoare de cristal mai multe si mai precise, interfata mai cizelata, capacitate mai mare a bateriei, modul stoc de amplificare mult mai bun. Si diferentele nu se opresc aici, sunetul este sensibil mai bun iar interfata mai fluida. Mi gusta!

Playerul arata modern, designul simplist industrial capteaza atentia, am avut un caz cand cineva m-a oprit sa ma intrebe ce telefon este acesta, nu a mai vazut asa constructie solida care la nevoie se poate folosi in scop de autoaparare.
Erori in utilizarea playerului am intalnit foarte putine, mult mai putine decat in cazul primului X7, toate functiile promise ruleaza fara probleme, inclusiv DAC-ul USB.
Bateria este unicul lucru de care m-am putut lega si care as vrea sa o vad mai buna in viitoarele iteratii, vorbind de sunet nu ai ce-i reprosa.
Din pacate ca si orice aparat audio din zona premium, pretul este cam piperat, la acest moment poate fi achizitionat local la suma de 3400 RON iar daca merita sau nu puteti decide doar voi.

FiiO X7 MK 2-14

PRO:

  • ES 9028 PRO e un mare PRO
  • Design modular interesant care da uitarii amplificatoarele externe portabile de casti
  • Functii suplimentare extra foarte bine puse la punct (USB DAC, Streaming Hi-Res, Bluetooth AptX, transport S/PDIF prin coaxial sau optic)
  • Design industrial si indestructibil, rotita de volum foarte sexy
  • Sunet liniar si neutru, avand o dinamica exploziva de invidiat
  • Tot spectrul de frecvente redat impecabil, fara gropi sau urcusuri
  • Sunet ultra real si transparent, totul pur si simplu respira
  • Adancime si holografie reala, nu povesti
  • Lipsit complet de distorsiune armonica

CONTRA:

  • Autonomia bateriei modesta
  • Pret piperat

Echipamente folosite pentru recenzie:
FiiO X7 MKII, X7 MKI, X5 MKIII, F5, F9, Sennheiser HD600, Momentum 2.0, Meze Audio 99 Classics, 99 NEO, Audeze LCD-4

X7 mark II (1 of 1)-3

19 COMENTARII

  1. Felicitati pentru articol si recunosc ca sunt un pic invidios ca va trec prin mana atatea bijuterii audio…am o mica nelamurire (stiu e pe langa subiect) dar sper sa ma lamuriti voi…e vorba de Tidal…sunt abonat de un an la Tidal cu abonamentul cel mai scump pentru a avea acces la calitate lossless si MQA si sunt cel mai fericit din lume ca pot sta pe canapea si de pe telefon sa am acces la toata muzica din lume…pana acum o luna am folosit un Chromecast Audio ca sa fac streaming pe sistemul meu audio (amp Marantz PM6006, boxe Wharfedale Diamond 225 cu cabluri QED XT40). Mai nou am achizitionat un DAC streamer Bluesound Node 2 pentru a avea acces direct si la colectia mea de 2T de flac-uri de pe un hard extern si ca sa fac upgrade un pic si la sunet pe partea de DAC si m-am gandit sa fac un mic experiment…sa ascult un album anume de pe Tidal evident la calitate lossless apoi acelasi album sa-l ascult de pe hard in calitate flac…apoi am ales de pe Tidal chiar in format MQA (teoretic mai bun ca un flac) cu acelasi album de pe hard…senzatia a fost ca sunetul de pe hard este mult mai spatial, detaliile un pic mai evidente decat de pe Tidal…credeti ca acea compresie data de streaming-ul prin wi-fi poate afecta sunetul si ca sunetul lossless de pe Tidal nu ar fi chiar atat de „lossless” ??? Astept o parere pertinenta de la voi…va multumesc !!! : )

    • Cruzze – MQA nu e mai bun ca un flac. E losseless doar pana la 16 biti 44.1kHZ dupa care exista compresie.si prelucrare sunet. In schimb e mai ok ptr streaming – fisier mai mic. Alt dezavantaj ar fi ca e format proprietar – trebuie platita o licenta – asa ca nu sunt multi care se inghesuie sa-l adopte.

  2. Fain articol si impartial
    .Pentru Cruzze parerea meaeste ca un test A\B ar trebui facut d.p.v.tehcnic sa fie corect adica sa fie un volum exact in ambele teste ceea ce e dificil dupa ureche.De obicei ce se aude mai tare se pare ca suna mai bine.
    Si nu in ultimul rand aceasi piesa sa provina din acelasi master .
    P.S. – pt Tidal daca face-ti sign up prin Captunes de pe Android beneficiati de 3 luni gratis. Eu tot folosesc cardurile si am un Tidal de apropae 1 an gratis

  3. . Mă bucur să aud că x7 prima generație cu modul am3 este pe acolo cu noul x7. Poate sunt puțin invidios pe cele doua sloturi de card, dar în rest nu mi se pare un salt calitativ și tehnologic semnificativ. Vis a vis de trimis semnalul în boxe, care este problema? Eu am folosit mult timp ca dac x7 cu rezultate bune, poate ar fi fost bine dacă ieșirea coaxiala ar fi avut mai multă putere. Apropos, se găsesc în comerț adaptoare jack 2,5 la 3,5 mm, afectează cu ceva calitatea sunetului? Este suficient de puternic am3 să ducă căști ca akg k612 și k500 pe coaxial +adaptor?

    • Cred ca te referi la iesirea de linie, cea coaxiala nu transmite semnal analog, doar digital.
      Am uitat sa mentionez ca X7-II scoate 1.8 V Rms pe iesirea de linie, pe cand primul X7 doar 1.4 V Rms, un upgrade semnificativ care se apropie mult de standardul de iesire de linie a DAC-urilor desktop (2.0 – 2.2 V Rms pe RCA).

      Nu recomand folosirea castilor pe iesirea de linie!
      Acolo la dorinta se poate conecta un amplificator portabil la care ulterior se pot conecta niste casti, iesirea de linie nu a fost creata sa conduca direct casti.
      AM3A conduce satisfacator niste HD600, presupun ca K612 si K500 vor fi conduse la fel de bine

  4. In echipamente este trecut si Momentum 2.0, oare poti spune doua cuvinte despre aceasta combinatie ?

    Visez la jucaria aceasta si m-ar interesa interactiunea cu senn-urile.

    • Salut,
      M2.0 sunt castile mele daily driver pana la munca si inapoi. Similar cu Meze 99, M2.0 au sunat foarte bine din X7-II. Viteza si impactul au fost schimbarile majore, M2.0 in mod normal suna lenes si cam „intunecate” accentuand mid-basul si reducand inaltele. X7-II contrabalanseaza aceste minusuri si transforma M2.0 in casti cu dinamica exploziva, avand sunet articulat si executat rapid, plus ca trezeste si ceva din inaltele de sus.

  5. Salutare, in priumul rand felicitari pentru articol. Deja eram curios, dat fiind faptul ca x5iii era la un pret mult mai bun ca x7 si calitativ aproape, cum se va prezenta x7ii. Se pare ca baieti de la fiio au invatat lectia. Pacat de autonomie. Desi inteleg, nu-mi vine sa accept 🙂 Folosind zilnic x5iii (btw, thx again, buy of the century) in acest moment singurul lucru de care pot sa ma plang este autonomia acestuia. Poate daca o sa am cu timpul un planar, o sa am si alte obiectii, dar deocamdata cu HD600 si A5 fac o pereche de vis (pentru mine cel putin 🙂 )

  6. Va salut si va multumesc ca datorita voua am devenit `audiofil`; intre grado sr 325e, sennheiser hd 600, hifiman he 400 si beyerdynamyc t5p ce sa aleg sa fie pereche potrivita pentru fiio x7 mk2? sau aveti si alte recomandari?
    va multumesc si astept sfaturile si recomadarile voastre!

    • Salutare,
      X7 MKII este un player portabil iar castile enumerate sunt desktop si toate in afara de T5P sunt deschise (adica nu sunt castile ideale pentru calatorii, ascultate pe strada)
      Intrebare: in ce conditii veti folosi X7 (acasa, pe strada, hotel, etc) si care sunt stilurile muzicale preferate? Ca sa imi dau seama ce se va recomand.

    • Scuze, m-am apucat cu alte treburi si am uitat ca am de dat un raspuns.
      Pai hai sa le luam pe fiecare din castile din lista ta:
      Grado SR325e – eu am detinut 325i- bune casti, foarte eficiente, vor suna la potentialul maxim direct din X7, sunt deschise insa au scena destul de mica de parca ai fi cu artistii pe scena, sunetul nu este destul de spatios insa per total prestatia este naturala si placuta. Au inaltele ceva mai accentuate decat restul castilor Grado, asa ca daca nu imi plac inaltele sibilante ar putea fi o problema. Sunt excelente pe rock dar si pe jazz.
      HD600 – casti foarte universale, mult mai universale ca SR325e, mai greu de condus, X7 cu modulul stoc este cam la limita cu ele, dar le va conduce foarte ok (se poate si mai bine cu un amplif desktop), sunet mai adanc si mai imprastiat lateral fata de Grado, in sfarsit auzi o scena medie dar nu super larga. Sunetul este mai lent, mai putin visceral ca la grado – mai relaxant intr-un fel, nu au inalte sibilante, sunt casti de relaxare pe cand Grado sunt casti de „head-bang” foarte energice si explozive, HD600 sunt cam opusul lor.
      HE-400 din pacate vei fi cam la limita amplificand aceste casti, le stiu destul de bine, le trebuie un amplif desktop pentru a straluci, cred ca ar fi bine sa le scoti din ecuatie. Sunetul este o combinatie intre Grado si Sennheiser, sunet mai rapid ca Senn dar mai lent ca grado, pun accentul mai mult pe inalte si medii.
      T5P vor fi conduse la maxim de X7, probabil sunt cele mai bune casti din acest cvartet, sunt si inchise, adica le poti asculta in tihna fara se deranjezi pe nimeni si fara ca altii sa te deranjeze pe tine. Au scena de marime medie, fiind beyer au impactul foarte bun si sunt destul de neutre, accentul fiind pus pe bas si inalte si mai putin pe medii. SUna mai tehnic ca restul si mai detaliat, vei auzi mai multe subtilitati cu aceste casti. Cred ca astea din urma sunt cele mai bune, dar sunt si cele mai scumpe daca nu ma insel. Au un singur minus – mediile, sunt mai putin dulci fata de Sennheiser sau Grado, in rest sunt excelente.

  7. Buna Darku, am si io o intrebare:
    intr-un clasament, X7, X5iii, X7 mark II care ar fi ordinea in preferintele tale?
    adica merita sa-mi cumpar un X7 III, avand in vedere ca le detin si pe celelalte 2?
    multumesc!

  8. Îl folosesc de doi ani. Azi i s-a umflat ecranul, cred că mai avea un pic și-i exploda bateria. Noroc că am apucat să îl închid. Mi-e și frică să îl mai pornesc, să nu provoc un incendiu. Acum îmi pare rău că nu am cumpărat Sony NW-WM1A. Am folosit acest Fiio X7 II cu modulul de amplificare AM5 și dock-ul Fiio FK5111, cu căști Sennheiser HD 650.

    • Iustin bateria se poate umfla la orice aparat de pe lumea asta, mai ales daca l-ai tinut foarte mult timp la incarcat (conectat la dock). Nu degeaba bateriile au garantie mica (6 luni, 12 luni sau deloc) la toate aparatele (telefoane, laptop-uri etc).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.