A sosit timpul sa parcurgem o noua etapa in evaluarea receiverelor disponibile pe piata, si, profitand de aparitia noului model Onkyo 509 am decis sa fac un test comparativ in bugetul 350-400 Euro. Cei patru cavaleri care se vor duela in acest articol sunt: Yamaha RX-V567, Harman Kardon 160, Denon AVR-1611 si Onkyo TX-NR509. Aceasta comparatie directa a fost utila in alegerea celui mai bun receiver din aceasta gama de pret. Cu aceasta ocazie am constatat si  cu ce vin in plus aceste AVR-uri , fata de modelele mai ieftine prezentate cu o luna in urma aici.

METODA  DE TESTARE:
Testele au fost impartite in doua categorii distincte. Primul test a fost in configuratie 2.0 stereo, pe muzica lossless, folosind trei perechi de boxe bookshelf (Wharfedale 9.3, Elac BS133 si Dynaudio DM2/6).
MUZICA ASCULTATA:
– Pink Martini – Sympathique (1999)
– Cesaria Evora – Miss Perfumado [1992]
– Rihanna-Music.Of.The.Sun.2005
– Celine Dion-Best Ballads
– Francis Goya – Greatest Hits 2CD – 2009
– Dire Straits 1985-Brothers in Arms
– Chesky Records-Ultimate Demonstration Disc
– B&W-Demo Disc
– Vivaldi-The Four Seasons (BluRay Audio DTS-HD MA 24/96)
– Sting-Live in Berlin (BluRay DTS-HD MA 24/96)
Pentru cel de-al doilea test am folosit o configuratie multicanal, folosind un set-up de boxe 5.1 din seria Wharfedale Diamond 9 (9.3 front, 9.1 surround, 9.cs centru si subwoofer 10SW). In viata de zi cu zi, acest set-up (propietate presonala) este amplificat de cele doua receivere detinute de catre mine, Onkyo 807 si Harman Kardon 255. Ambele modele sunt din clase superioare celor aflate in test, calitatea lor fiind peste medie. Datorita acestui aspect, am putut sesiza cu usurinta orice slabiciune in prestatia aparatelor prezente in acest test.Toate receivere testate decodeaza cele mai noi formate HD-Audio (DTS HD Master Audio si DolbyTrue HD).
FILME VIZUALIZATE:
– Pirates of the Caribbean (Bluray)
– Troy (Bluray)
– Armored (Bluray)
– Hitler-The Rise Of Evil (.mkv)

Harman Kardon AVR160:
Harman Kardon este un brand care apartine grupului Harman International Industries, grup din care mai fac parte marci cunoscute din domeniul audio ca: Infinity, JBL, Mark Levinson sau AKG. Marca se bucura de aprecierea cunoscatorilor, produsele HK fiind binecunoscute pentru calitatile sonore si fiabilitate.
Primul lucru care care-ti atrage atentia in cazul modelului Harman Kardon AVR160 este design-ul, acesta fiind extrem de curat si elegant, pot afirma cu subiectivismul de rigoare ca este cel mai frumos receiver de pe piata. In contrast cu eleganta aparatului este layout-ul telecomenzii; aceasta are o forma ciudata, subtire in partea de jos si ingrosata spre partea superioara, iar amplasarea butoanelor cere mult timp pentru obisnuinta. Display-ul receiverului este cel mai lizibil din test, contrastul acestuia fiind foarte bun. Meniul on-screen este simplu si clar, setarile se pot face cu usurinta, dar, din punct de vedre grafic este nereusit. Acesta se suprapune pe tot ecranul, in momentul in care se acceseaza meniul nu se mai poate vedea nimic altceva pe ecran.

Conectica este la limita acceptabilului, cu trei mufe HDMI-in si una HDMI-out, intrari analogice Stereo, doua intrari digitale optice (TOSLink), doua coaxiale si intrari-iesiri video-component. Mufele Hdmi sunt de tip 1.3, HK 160 nefiind compatibil cu formatele Bluray 3D. Tot pe panoul din spate se gaseste intrerupatorul on/off, util in multe situatii (nu conectati niciodata cabluri HDMI cu receiverul in stand-by!). Harman Kardon este una dintre putinele firme de pe piata care specifica puterea receiverelor in 8 ohmi masurata cu toate canalele incarcate. Din acest motiv puterea declarata este mai mica decat la concurenta si anume 7 x 40W. Luati in considerare cu rezerve puterile declarate de producatori in cazul AVR-urilor, fiecare brand are propriul sistem de masurare si din aceasta cauza, pe hartie pot exista diferente foarte mari. Receiverul este dotat cu sistemul de autocalibrare cu microfon EzSet/EQ™, propietar Harman Kardon.

DAC-urile folosite in acest receiver sunt de la Cirrus Logic, iar filtrarea este asigurata de condesatori produsi de Koshin. Un alt lucru remarcat in interiorul AVR-ului este ventilatorul prezent; merita mentionat ca este inaudibil, pe parcursul testarii nu i-am simtit prezenta.

Sunetul in configuratie stereo 2.0:
– echilibrul tonal este unul dintre punctele forte ale acestui model. Nu exista frecvente care sa domine scena, se aud corect si bine definit toate tipurile de instrumente. Scena este bine definita, plasarea in spatiu a instrumentelor fiind usor sesizabila.
-bas-ul este bine controlat dar este lent si lung. Suna placut pe melodiile lente dar isi arata limitele in momentul in care ritmul este unul rapid cu schimbari de tonalitate.
-este relaxant de ascultat pe perioade lungi de timp, sunetul nu deranjeaza in nici un moment, fiind lipsit de sibilanta. Am ascultat cateva ore muzica pe acest receiver si nici un moment muzica nu a devenit obositoare sau suparatoare pentru urechi.
– mediile sunt reproduse steril, fara profunzime, exista o lipsa de transparenta si muzicalitate. Vocea Rebeccai Pigdeon in Spanish Harlem pare lipsita de suflet, nu aduce in scena acea emotie si senzatie de prestatie live, de parca se interpune o perdea invizibila intre interpret si ascultator.
-nivelul de detalii sonore este mediu, pe anumite frecvente am observat un ecou deranjant. Inaltele au un punct in care se taie, nu urca suficient de mult in frecventa pentru a putea reda in mod satisfacator instrumente mai pretentioase la acest capitol cum ar fi vioara sau cinelul.
-dinamica sunetului nu impresioneaza, pasajele aglomerate pun in dificultate receiverul, se simte o lipsa de viteza a amplificarii, sunetul fiind moale si destul de plat.
Sunetul in configuratie multicanal 5.1:
-in filme sunetul este viguros dar lipseste acel doza de dramatism care confera savoare experientei cinematografice. Sunetul este retinut iar anumite detalii trec neobservate datorita lipsei de rezolutie a receiverului.
-calcaiul lui Ahile in cazul lui Harman Kardon este dinamica. Desi sunetul este amplu si plin, lipseste viteza si agresivitatea in favoartea unui sunet corect si inofensiv.
– datorita sunetului mai putin detaliat si a lipsei de agresivitate a receiverului, tinde catre banal. In filme prefer un receiver mai agresiv chiar daca este usor sibilant si cu bas exagerat pe alocuri.

Onkyo TX-NR509:
Japonezii de la Onkyo au o politica de lansari foarte agresiva in ultima perioada, oferind dupa o buna perioada de timp produse destinate segmentul high-end stereo (P3000R si M5000R) si o noua gama de receivere stereo si multicanal. Dupa multi ani cei de la Onkyo au schimbat design-ul receiverelor, renuntand la stilul masiv in favoarea unui aspect minimalist si elegant. Am asezat modelul Onkyo 509 alaturi de masivul Onkyo 807 si pot spune ca primul arata mai bine, se apropie mai mult de stilul clasic hi-fi decat fratele sau mai mare si mai in varsta :).
Conectica este de departe cea mai buna din test, cu patru mufe Hdmi-in si una Hdmi-out, intrari analogice Stereo, doua intrari digitale optice (toslink), doua coaxiale si intrari-iesiri video-component. Mufele Hdmi sunt de tip 1.4, Onkyo TX-SR509 avand suport pentru noul format bluray 3D. Pe langa acestea mai exista conexiune Ethernet, port universal propietar pentru periferice Onkyo si conexiune USB compatibila cu Iphone/Ipod si memorii externe. Nu lipseste nici sistemul de autocalibrare Audyssey DSX cu microfon. Conexiunea Ethernet este utila pentru update de firmware, radio internet sau streaming de fisiere audio direct de pe reteaua locala. Telecomanda are butoanele amplasate alambicat si mai putin ergonomic, lucru valabil la majoritatea modelelor Onkyo pe care le-am intalnit in decursul timpului. Meniul on-screen este cel mai usor de folosit din acest test, iar grafica lui este una placuta. De altfel este singurul meniu dintre cele testate, care se suprapune pe imaginea existenta si nu acopera intreg ecranul.O functie interesanta este HDMI Thru, receiverul poate fi folosit in standby, semnalul audio-video trecand nemodificat prin el catre televizor. Se poate selecta din telecomanda, cu receiverul in modul standby, sursa semnalului dintre cele patru conexiuni HDMI existente.
In interior gasim componente de calitate, filtrarea este asigurata de condensatori Nichicon LS(M), DAC-urile sunt de la Texas Instruments (Burr Brown PCM1754/9211) iar finalii sunt Sanyo. Onkyo 509 este un receiver in configuratie 5.1, puterea specificata de producator fiind 130W/canal. Aceasta este masurata in 6 ohmi cu un singur canal in functiune la un THD de 1%. In practica, va pot spune ca puterea este comparabila cu celelalte avr-uri din test.

Sunetul in configuratie stereo 2.0:
-am fost neplacut surprins de lipsa de control a frecventelor joase la modelul Onkyo. Bas-ul este livrat fara precizie si in cantitati prea mari, avand tendinta sa bubuie si sa acopere celelalte frecvente. De exemplu contrabas-ul din piesa Fever-Michael Bubble domina scena si strica placerea auditiei.

-frecventele medii sunt placute, vociile feminine sunt calde si bine definite. Vocea Cesariei Evora in Soledade este naturala si placut de ascultat, avand acea profunzime si caldura care-i da farmec si muzicalitate.
-rezolutia este peste media clasei, sunetul are definitie si detaliu, cu mentiunea ca sunt momente in care devine sibiliant si zgarie urecheile, mai ales in cazul unui tweeter mai agresiv.
– in pasaje aglometare pierde controlul, are tendinta de sa amestece sunetele. Soundstage-ul si separarea instrumentelor au de suferit cu cat melodia este mai complexa si instrumentele folosite sunt mai multe si mai variate.
Sunetul in configuratie multicanal 5.1:
-in configuratie multicanal problema controlului pe bas este diminuata datorita prezentei subwooferului activ, amplificarea proprie a acestuia facandu-si simtita prezenta. Cu toate acestea nici in aceasta configuratie nu am fost pe deplin satisfacut de frecventele joase; exista o incoerenta intre bas-ul adanc si bine definit scos de sobwoofer si mediile joase provenite din boxe. Nici sistemul Audyssey si nici mai multe reglaje manuale nu au reusit sa corecteze aceasta problema.
-rezolutia buna aduce dupa sine o savoare in plus actiunii din filme, multe microdetalii care se petrec in spatele privitorului se aud discret in boxele surround. Dinamica este buna, am apreciat senzatia de amplasare a spectatorului in mijlocul scenelor de lupta din filmul Avatar.

Yamaha RX-V567:
Initial am dorit sa includ in acest test comparativ modelul RX-V571 dar acesta nu a fost disponibil in timp util si din acest motiv am folosit RX-V567. Cum acest model este spre sfarsitul productiei, ne putem astepta ca in viitorul apropiat sa fie promotii si lichidari de stoc la modelul Yamaha prezentat in acest test, acesta fiind un motiv suplimentar pentru care merita atentie.
Design-ul este mai putin reusit, butoanele sunt imprastiate in mod inestetic pe partea frontala, iar materialele folosite nu sunt de cea mai buna calitate. Plasticul de tip glossy care acopera partial partea frontala este un magnet pentru amprente si reflecta lumina in mod neplacut. In contrast cu design-ul receiverului este telecomanda, aceasta fiind ergonomica, simpla si usor de folosit. Meniul on-screen este usor de folosit dar inestetic, caracteristica intalnita la toate modelel din test cu exceptia celui de la Onkyo.

Conectica este in media clasei, regasim patru mufe Hdmi-in si una Hdmi-out (1,4 cu suport 3D si in acest caz), intrari si iesiri RCA stereo si obisnuitele mufe pentru video-component. Pe partea frontala exista un buton pentru functia direct sound. In momentul in care aceasta este activata, semnalul audio este redat in formatul lui original, fara nici un fel de optimizari sau corectii de ton. La Yamaha functia autocalibrare cu microfon poarta denumirea de YPAO si este proprietara marcii. Si in cazul receiverului Yamaha exista functia HDMI Thru, despre functionalitate ei am discutat mai sus in descrierea modelului concurent de la Onkyo.

Interiorul este asemanator, prin marcile de componente folosite, cu cel de la Onkyo 509. Exista, asadar, filtrare cu condensatori Nichicon Gold Tune, DAC-uri de la Texas Instruments (Burr Brown PCM 1680/1803) si finali Sanyo. Yamaha 567 este un receiver in configuratie 7.1 iar puterea declarata de producator este de 90W/canal in 8 ohmi, masurata cu un singur canal incarcat la un THD de 0.09%.

Sunetul in configuratie stereo 2.0:
– bas-ul suna plat si lipsit de forta la volum mic, iar la volum ridicat pierde controlul si distorsioneaza. Acelasi comportament l-am constatat si in cazul modelului Rx-V467. Din pacate, se pare ca cei de la Yamaha nu au reusit sa remedieze acest punct slab nici in cazul produsului mai scump. In „Parti de Mal-Ataraxia” sau “Usher-Drums Test” tobele nu au fost reproduse corect, receiverul nu a fost capabil sa reproduca un bas adanc si scurt.
-Frecventele medii sunt unul dintre punctele forte a receiverului Yamaha. Redarea vocilor feminine si masculine este cea mai buna din test, senzatia de interpretare „live” este credibila si auditia pieselor precum Vaya con Dios-Puerto Rico, Toni Braxton – Let It Flow sau Andrea Bocelli-Time To Say Goodbye este o adevarata placere.
-dinamica nu este la cel mai inalt nivel. In cazul pasajelor aglomerate, amplificatorul pierde din detaliu si ritm.Yamaha este cel mai bun din test pe muzica lenta si cu putine instrumente dar pierde teren in cazul muzicii complexe sau melodiilor rapide de house sau rock.
-frecventele inalte sunt bine reproduse, boxele au urcat bine in frecventa, fara ca suntul sa devina sibilant si obositor.
Sunetul in configuratie multicanal 5.1:
-in momentul in care frecventele joase sunt reproduse de catre un subwoofer de calitate, experienta sonora avuta cu receiverul yamaha s-a imbunatatit semnificativ. Lipsa de forta si atac a basului in configuratie stereo a fost compensata de acesta.
-dialogurile sunt clare, vocile sunt bine reproduse, tonaliatea acestora este naturala. Am urmarit printre altele Hitler-The Rise Of Evil, iar vocea personajului interpretat de Robert Carlyle a fost memorabila.
-in momentul in care sunt reproduse scene cu dinamica mare, receiverul Yamaha are tendinta sa amestece sunetele, plasarea acestora in spatiu fiind facuta cu dificultate. Luptele din Troia sau Avatar au sunat mai putin convingator, in anumite momente sunetul ramanand in urma actiunii.
-detaliile sonore sunt printre cele mai bune la acest nivel de pret, rezolutia si detaliile aduc un plus de informatie sonora in cadrul filmului urmarit.

Denon AVR-1611:
Denon este una dintre cele mai vechi firme producatoare de echipamente audio de pe piata. De curand au prezentat o linie de produse „Aniversary Edition” pentru a celebra 100 de ani de la infiintare, un lucru care spune multe despre experienta japonezilor in acest domeniu.
Look-ul hi-fi clasic al modelului 1611 de la Denon place de la prima vedere. Carcasa cu partea frontala usor bombata, butoanele aranjate ergonomic, display-ul de mari dimensiuni si plasticul de buna calitate au ca rezultat un receiver atractiv. De altfel intreaga gama hi-fi de la Denon pastreaza acesta linie de design, numai un ochi avizat ar putea deosebi rapid modelul AVR1611 de fratele mai mic (AVR1311) prezent in testul nostru comparativ de luna trecuta. Telecomanda este ergonomica si intuitiv de folosit iar display-ul mare si lizibil oferta toate informatiile necesare pentru utilizarea placuta si fara dureri de cap a aparatului. Meniul on-screen este ceva mai complicat decat la concurenta, pentru mine a fost mai usor sa folosesc informatiile de pe display-ul receiverului decat cele de pe ecran.Grafica acestuia este in media clasei, destul de nereusita.

Partea de conectica este obisnuita pentru acest nivel de pret, regasim mufe Hdmi-in certificate 1.4 (in numar de 4), o mufa Hdmi-out, intrari stereo analogice, intrari digitale (1 coaxial si 1 optic) si component video. Cablul de alimentare este detasabil, un lucru util in cazul in care doriti sa-l inlocuiti. Si in cazul receiverului de la Denon avem sistem de autocablibrare Audyssey cu microfon, util pentru cei care nu vor sa piarda ore intregi in reglarea unui sistem „dupa ureche”.
Denon este un receiver in configuratie 5.1 cu o putere de 75w/canal in 8 ohmi, masurata cu un sigur canal incarcat la un THD de 0.05%.

Sunetul in configuratie stereo 2.0:
-amplificatorul are viteza si ritm, inaltele sunt clare si bine definite, separarea instrumentelor pe scene este buna cu mult aer intre ele.
-controlul frecventelor joase este bun, bas-ul arate atac si dinamica. Punch-ul din spectrul frecventelor joase este foarte placut pe melodii cu tobe sau instrumete de percutie, aici viteza amplificarii isi face cel mai bine simtita prezenta.
-nu urca foarte mult in frecventa, cand am ascultat Antonio Vivaldi- Four Seasons vioara suna fara personalitate si fara emotia pe care o stiam pe alte configuratii. De altfel, toate receiverele prezente in aceste test au dat gres pe acesta inregistrare.
-frecventele medii sunt reproduse interesant, vociile sunt scoase mai in fata, lucru care initial mi-a placut, dar ulterior, la o analiza atenta, am observat ca pierd din realism si naturalete.
-sunetul este detaliat, rezolutia fiind peste media clasei, dar este lipsit de amploare. Vocea lui Celine Dion din piesa „Because You Love Me” suna restrans, mai retinut. Acelasi lucru l-am remarcat si in cazul chitarii lui Francis Goya – „Woman in Love”.
Sunetul in configuratie multicanal 5.1:
-viteza buna si dinamica superioara adauga o nota de dramatism in vizionarea filmelor.
-dialogurile sunt clare, vocile sunt bine definite fara sa acopere alte microdetalii care se petrec in scena respectiva.
-cele mai bune rezultate le-am obtinut cu sistemul calibrat manual, microfonul Audyssey fiind folosit doar la masurarea distantelor intre boxe si punctul de auditie.
-scenele de lupta in format DTS-HD Master Audio din Troia au fost o adevarata placere. Sunetul din scenele asaltului trupelor grecesti in momentul debarcarii sau lupta intre Ahile si Hector aduce privitorul in imediata apropiere a actiunii, fiind o experienta placuta.
-sunetul este lipsit de amploare si scena tridimensionala este restransa, in anumite momente am avut impresia ca toata actiunea se desfasoara in imediata mea apropiere. Planurile sonore nu sunt bine reproduse, toate venind practic de la aceeasi distanta.

REZULTATELE TESTARII:
Ca si in testul precedent in evaluarea finala am tinut cont de caracterul entry-level al receiverelor testate. Criteriile evaluarii, in ordinea importantei, au fost:
– sunetul in configuratie multicanal, dotarile si usurinta in utilizare
– sunetul in configuratia stereo si design.

1.Denon AVR-1611:
Ocupantul primului loc in acest test reuseste sa imbine in mod fericit prestatia sonora buna cu dotarile bogate si un design placut. Denon AVR-1611 este cel mai usor de utilizat receiver din test, sunetul este unul de calitate indiferent daca discutam de configuratia stereo sau multicanal, iar design-ul este o reusita. Un alt argument important este cel mai bun raport pret/calitate, fiind alaturi de Yamaha Rx-V567 cel mai ieftin receiver prezent in round-up-ul nostru.
2. Yamaha RX-V567:
Yamaha ramane un concurent important la acest nivel de pret. Prestatia sonora rafinata in configuratia multicanal, redarea cea mai coerenta a muzicii live, dotarile bune si raportul calitate pret sunt punctele forte care plaseaza modelul RX-V567 pe locul doi al testului nostru. Lucrurile pentru care l-am depunctat au fost controlul slab al frecventelor joase in configuratie stereo si design-ul mai putin reusit.
3. Onkyo TX-NR509:
Cel mai nou lansat model din test nu a reusit sa valorifice avantajul noutatii. Lista dotarilor este formidabila pentru acest nivel de pret fiind singurul receiver de test cu conexiune Ethernet si USB compatibil Iphone/Ipod. Componentele sunt de cea mai buna calitate iar design-ul este o reusita dar modelul Tx-NR509 pierde puncte acolo unde conteaza cel mai mult si anume la calitatea sunetului. Controlul slab al frecventelor joase, lispsa de echilibru tonal si sibilanta pronuntata au penalizat semnificativ nota primita de noul receiver de la Onkyo.
4. Harman Kardon AVR160:
Ocupantul ultimului loc isi tradeaza varsta si vechimea pe piata. Beneficiaza de un design senzational, cel mai reusit de pe intregul segment multicanal, iar prestatia sonora este una echilibrata si relaxanta. Pierdet puncte importante din cauza sunetului banal, lipsit de entuziasmul necesar vizionarii unui film precum si din cauza faptului ca se prezinta cu cele mai slabe dotari din test.
CONCLUZII:
Cu acest test comparativ am mai urcat o treapta in gama marilor producatori de receivere si nu am fost dezamagit. Toate cele patru aparate au oferit ceva in plus fata de modelele mai ieftine testate cu o luna in urma. Plusul de care discutam se regaseste mai mult la nivelul dotarilor si mai putin in prestatia sonora, semn ca, pentru un sunet semnificativ mai bun trebuie sa mai avansam un nivel pe scara preturilor.

Produsele au fost testate cu amabilitatea celor de la AVStore.ro.

16 COMENTARII

  1. util review.frumos…ce nu cred este faptul ca ai spus oarecum ca si acestea sunt entry-level(ma refer la cel de pe locul 1).acel entry-level isi va face treaba cu siguranta mult mai bine decat un ht de supermarket si pentru cine are un buget de ~1000 euro ,un sistem 5.0/5.1 compus din acest produs si boxe va fi solutia ideala pentru a viziona filme in apartament.cam pe acolo(~1000 E) din punctul meu de vedere se situeaza un sistem „adevarat” pentru filme ( 90%) amplasat intr-o camera de 20mp. oricum buna treaba faci

  2. Super articolul, desi sunt cam dezamagit de HK. La denon 1611 ai specificat ca are hdmi 1.4 dar nu ai zis nimic de transmiterea mai departe a semnalului audio/video in stand by. Are aceasta functie? Se poate selecta inputul hdmi in stand by?

  3. @Alex- Denonul 1611 in stand by nu poate face selectie de surse. Iti face bypass la ultima sursa selectata inainte de a intra in stand-by.

  4. Foarte util ce faceti voi aici,acum sper sa urmeze un review la denon 1911 si receiverelor din gama asta de pret! Doresc sa obtin o adresa de contact a dl Savu, este posibil? Multumesc anticipat!

  5. Salut Ovidiu. Multumim de aprecieri!
    Va fi si un comparativ in clasa de pret dorita de tine dar sunt urmatoarele probleme in acest moment:
    -denon 1911 este aproape de sfarsit de productie. Deja in US a fost anuntat 1912.
    -Yamaha 671 inca nu este disponibil pe piata in Europa
    -Harman Kardon vor schimba si eu linia de modele

    Din aceste considerente este posibil sa mai astetam putin.
    Poti sa-mi scrii pe savu@soundnews.ro
    Weekend placut.

  6. I am also using the Denon avr 1611 it was so great and it really works. Denon avr 1611is known for introducing a wide range of AV receivers and if you are interested in upgrading your home theater system, you probably want to start with knowing what is the next option to look into when it comes to finding the right home theater receiver nowadays. This Denon AVR-1611 makes use of an attractive design similar to that of the AVR-1911. It has this curved black fascia color and a huge LED panel display. You can easily get access to the receiver’s settings making it easier for you to control.

  7. Am si eu o intrebare:Se poate face o autocalibrare a boxelor fara sa ai subwoofer?Ma refer la receiverele av care dispun de aceasta functie,de exemplu Onkyo tx-nr509.Cu stima,si astept raspuns.

  8. Placut sa aflu ca Denon AVR-1611 (care lam achizitionat anul trecut) sa dovedit a fi cel mai bun in gama entry-level 🙂

    Stiti cumva ce DAC este folosit pentru decodarea PCM ?

    Mi se pare ca nu decodeaza foarte bine piesele codate in format PCM (wav). Parca-i lipseste volum.
    Sursele DTS (wav dts) in schimb se aud exceptional de bine.

  9. sunt incepator si as dori sa adresez o intrebare ,vreau sa achizitionez un denon avr 1612 ,si vreau sa stiu daca televizorul meu samsung es5500 poate sa dea semnal prin hdmi de la player-ul integrat catre receiver sunetul DTS-HD/MA doar prin hdmi sau numai prin iesirea de optic? ,dar asa stiu ca nu voi avea sunet DTS-HD/MA astept raspuns .multumesc

  10. Fara de suparare, insa eu sint curios cit de curate au fost urechile cu care s-a facut auditia…

    Mult prea mari diferente intre aparate, pentru niste banale ampificatoare in clasa AB, care reproduc liniar 20Hz-20Khz.
    Poate o fi de prin convertoarele A-D sau decodoarele folosite, insa si alea sint destul de liniare in banda 20Hz-20Khz.

    Din cite stiu vioara reproduce frecvente pina pe la 10-12 Khz in spectrul superior, adevaratele „inalte” incep de pe la 14,5Khz in sus, cele curate fiind pe la 16Khz.

    Iar din punctul meu de vedere, niste boxe pe minim 3 cai, preferabil 4 cai cu bass pe compresie de 30cm, capabile sa redea de pe la 25Hz in sus, si tweeter ribbon ce urca pe la 40Khz, ar fi trebuit folosite, nu jucariile alea, care n-au nici o treaba cu frecvente sub 45Hz, mai ales ca sint BR .

  11. Paulica, la faza cu urechile ai dat cu mucii in fasole. Daca te-ar fi scarpinat curiozitatea sa-ti faci o audiograma, ai fi vanat de invidie sa constati ca nu auzi semnalul la 40khz. Informatia legata de riboane pe care o inghite tot cocalaru’ se numeste marketing. Restul afirmatiilor denota mediocritate, ti-o spune unul care a ascultat mai multe boxe decat ai vazut matale in poze.

Dă-i un răspuns lui savu Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.